30.11.2008

Chveneburi(Bizim gibi)..

 
Hem Doğu Karadeniz'li olarak hem de bir Gürcü olarak fragmanından,yönetmeninin yaptığı röportajdan,daha yayınlanmadığı halde Altın Koza da aldığı ödülden ötürü gurur duydum,daha da mutlu oldum..Nihayet "bizi" de anlatan birşey çıktı..Hem de "bizden biri" sayesinde.

Radikal'den notlar;
‘Ölümü ve aşkı unutmadan çektim’

Altın Koza’da en iyi film seçilen ‘Sonbahar’da, ‘Hayata Dönüş’ operasyonunun kararttığı bir hayatın izini süren Özcan Alper, ‘90’larda üniversitede kendini politik bir hareketin içerisinde bulanların hikâyesini anlattım” diyor.

Taraf Gazatesi'nden;
Hemşin’den bir “dönüş” hikâyesi

Özcan Alper’in yönettiği, galasının ardından çok konuşulan, birçok kişinin beğendiği Sonbahar jürinin de seçimi oldu bu yıl. Yönetmeni Özcan Alper’in cesur bir şekilde ele aldığı, operasyon sırasında cezaevinde olan ve ölümcül bir hastalığa yakalandığı için serbest bırakılan Yusuf’un öyküsü, Karadeniz havasıyla iç içe geçerek Festival izleyicisini sarsmayı başardı. En İyi Film ödülünün yanında En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ve Jüri Özel Ödülü de alan Sonbahar, Adana’da bu yılın en çok konuşulan filmi oldu. Jüri filmi,  “Hayata dönüş operasyonu adı altında, hayatı elinden alınmış bir kuşağın, içinde umudu da barındıran kahredici yolculuğunu, sinema sanatını oluşturan araçların adeta fısıldayan, içten ve özgün diliyle anlatması” nedeniyle aldığını söylerken yanılmıyordu. Çünkü Alper hayata değil de tam tersine ölüme yolculuk yapan bir karakteri anlatıyordu.

gibi daha da devam eden güzel satırlar..Benden de filmin yönetmeni Sayın Özcan Alper'e has dilden birkaç söz;

--Madloba chveneburi kaco...Didi madloba!


Not:Bu müthiş yapımdan haberdar olmamı sağlayan Sevgili M.Can Poyraz'a da ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum.

17 yorum:

mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
nymphea dedi ki...

Bu müthiş yapımdan bizleri de haberdar eden sana da teşekkür ederiz:)) En kısa zamanda izlemek istiyorum..

Pnarist dedi ki...

Mustafa;
Rica ederim ne demek,çok mutlu oldum inan şimdi seni tanıdığıma..

Nymphea;
Ne demek efendim :) 19 Aralık'ta sinemalardaymış duyduğuma göre,unutma not et :)

mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pnarist dedi ki...

Ablan kurban olsun :P

mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Bilgicelli dedi ki...

çoğu film gibi tv'de reklam yapmıyor ama başarısı hepsinden fazla.Bu film neredeyse her yerden ödül aldı.Başarılarımızı saklamaya gerek yok duyurmak lazım.Paylaşımın çok güzeldi...

Pnarist dedi ki...

Mustafa;
Evet Gürcü'yüm ama biridon kelimesini hiç duymadım.Biço kelimesinin aslı biwo'dur ve erkek çocuğu anlamına gelir :)

Bilgicelli;
Çok teşekkür ederim.Mustafa arkadaşımız paylaşmasa ben hiç öğrenemeyecektim.Dediğin gibi ne reklamı var,ne herhangi bir sinema sitesinde ismi.O açıdan çok şanslın hissediyorum kendimi :) 19 Aralıkta vizyonda,tavsiye ederim :)

mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pnarist dedi ki...

Tamam o zaman festivalleri takip etme görevi senin olsun,ben de yayınlarım :P

mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pnarist dedi ki...

Ne demek güzel arkadaşım.Emeğe her zaman saygımız var sen yeter ki iste ;)

mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pnarist dedi ki...

Olsun,denediniz ya buna değer en azından..Eksiklerde varsa görmüş olacaksınız hiç yoktan :)

mustafa can poyraz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pnarist dedi ki...

Hadi bakalım..

Yorum Gönder