30.12.2008

Günler...

CIMG9789

Merhabalar efendim..Yeni bir yazıyla daha beraberiz :P

Pazar günü  arkadaşlarımla buluşmak üzere Kadıköy'deydim.Fakat hava koşulları nedeniyle planlarımızın bazılarını ertelemek zorunda kalarak,uzun zamandır merakla gitmeyi beklediğim Sonbahar filmine gitmeye karar verdik.Fakat üzülerek söyleyeceğim ki umduğumu bulamadım.Şu nedenledir ki;çok sıkı bir konuya sahip olmasına rağmen sahnelerin çoğunu aynı tutarak filmi sıkıcı br hale getirmişler.Bana göre sorun yok memleketm benim oralar yüz kere de bin kere de aynı kareyi görsem bıkmam.Ama benimle aynı duyguları yaşamayanlar;ki sanıyorum bu çoğunluktur,hayal kırıklığına uğramıştır.Bir önemli konu da efendim kitaplarımdan birini bitirmiş bulunmaktayım resimde gördüğünüz üzre.Yorumuma gelince,kısmi 68 ve 78 kuşağının cezavi koşullarını anlatıp sonunda güldüğünüz trajikomik bir kitap bu.Gülmek derken onca işkence sahnesinden acıdan sonra hala espri yapabilmeyi yada gülünecek birşeyleri söyleyebilmeyi becerebilmelerine şaşırıyorsunuz.Kitapta eleştiri ve yazarın yorumu yok çok fazla.O açıdan okunabilirliği yüksek.En azından ben siyasi konuları takip eden ve merak eden insanlara tavsye edebilirim.Ufak bir ayrıntı;çoğunlukla Diyarbakır cezaevinde geçmekte konular...

İyi haftalar..

8 yorum:

MoonSun dedi ki...

Pinarim filmde umdugunu bulamadigina uzuldum ama neyseki arkadaslarinla birlikte gecirmissin gununu :))

Kocaman opucukler, sevgiler gonderiyorum sana :))

Pnarist dedi ki...

Olsun canım en azından özlediğim memleketime gittim geldim sayelerinde :) Sevgilerin en büyüğünü ben de sana gönderiyorum canım :)

Bilgicelli dedi ki...

sonbahar filmini izlememiştim.Ödül falan da almıştı ama biraz yavan kalmış demek.Kitapta güzelmiş konu olarak...

Pnarist dedi ki...

Sevgili Hakan;

Evet Sonbahar Altın Koza da 2 ödül birden aldı.Locarno vb film festivalleri de buna dahil.Ama gel gör ki bana çok yavan geldi dediğin gibi..E bir Doğu Karadenizli olarak ben bunları yaşıyorsam hiç oraları bilmeyen,dillerinden anlamaynlar ne yapsın değil mi..

mustafa can poyraz dedi ki...

Bir festival filimine göre çok iyiydi bence.

Ukalalık olmasın ama. FEstival filmlerinde genellikle yaşamın içinden sahneler yer alır konunun fazla dışına çıkılmak istenmediginden bu büyük bir riskdir. konunun dışına fazla çıkan flımlerde genellikle hüsranla karşılaşmıştır.

Pnarist dedi ki...

Saygı duyuyorum canım ama bu benim filmi gerçek anlamda beğenmemiş olmamı değiştirmez değil mi :)

MoonSun dedi ki...

Pinarim Pinarim, sevgi Pinarim benim, yeni yilin kutlu olsun, hayatinda hep ask olsun, sevgi olsun, mutluluk olsun, huzur olsun, kisacasi tum guzellikler seninle olsun yeni yilda :)) Iyi ki varsin ve iyiki seni tanidim 2008'de :))
Nice nice mutlu yillar canim Pinarim :))

Benim Hayatim dedi ki...

of Diyarbakır sa kötü yine de merak ettim.

Şu sıralar NBC filmlerini izliyorum vurmuyor beni şaşırıyorum. Sonbahar merakım yorumundan sonra azaldı :(

Yorum Gönder