2.01.2009

“Abla ben sana gitme demedim mi,ablaaaaa…”

90EEA409B50FCF4F8250005Er Ekrana bakıyorum.Çığlıklar var,dökülen gözyaşları var.Neler oluyor burada! dememe kalmadan öğrendim 7 fidanın,bu hayat için daha çok umutları olan gencecik 7 güzel insanın hayatını kaybettiğini..Kimbilir ne kadar iyi dilekleri vardı o gece herbirinin bu hayata karşı,birbirlerine karşı.”Seneye görüşürüz” bile demişlerdi belki de birbirlerine espri dolu sözlerle..Eğlenmişlerdi sonların ne olacaklarını bilmeden.Kimileri birisinin kapının girişinde,diğerlerinin içerde yatan cansız bedeninden bahsediyor,kimileri de uyuduktan sonra bu vahşetin yaşandığından..Ne önemi vardı ki! Kardeşim diyebileceğim bu ufacık bedenlerin orada sessizce yok oluşlarını gördükten sonra ha,ne önemi vardı.Kapıda kardeşinin çizmelerine sarılıp ağlarken ablası,dayısına yalvaran gözlerle “Ölmüş mü dayı” diye soran kardeşi,annesi,babası,abisi yıkılmıştı bir kere..Her biri belki yalandır,bizim ki değildir umuduyla adeta uçarak gelmişti o kapıya.Ama bir tanesi bile “oh” diyemedi.Kaldı ki biri bile kurtulsaydı insan,yiten o gencecik 6 bedenin yanında mutlu olmayı başarabilir miydi?Sanmıyorum bu kadar vicdansız olamazdık biz…Diyecek başka birşey bulamıyorum artık.Yetiştirirken emekle,sevgiyle,umutla üzerine titrediğin yavrun körolası bir doğalgaz borusu yüzünden hayata veda etmek zorunda kalıyor.Allah mekanlarını cennet etsin her birinin..Yeni yılın yeni sevinçlerini,mutluluklarını,getirilerini paylaşamadan gittiler..Yakınlarına başsağlığı diliyor,ülkemizin ve sevdiklerimizin başına böyle kötü olaylar gelmemesini Allahtan diliyorum..

 

FDC8F07FC334DF4BA1E3488Dr5B08895C6FA1594D8BE91970r 6C4E8ACF3F3FAE47BC62208Er   9AF4FB700C22C447A0290294rA435BC9F9F261C42861EF92Cr

59CB7826DF300F4296DA1AF9r A4F50E0093906B4A8058C423r

 

bir meLeğim ben:.
yıLın son günü sessizce yitip giden:.
hayaLerim vardı beLki,
açıLamadığım aşkLarım sonra:.
şimdi ebedi bir suskunLuğun baş harfiyim
öLümden bahsetmeyin:.
unutmayında sakın:.
yeni ismim “ meLek “ :.
yoL yorgunuyum,
uzakaLardan geLdik:.
yeni bir dünya burası:.
büyük, yeşiL ve mavi:.
ve gökkuşağı sanki:.
üzüLüyoruz nitekim:.
biLin !
susturun ! ceLLatLarı:.
çıpLak değiLdi bedenLerimiz:.
ardımızdan konuşuLan her şeyi işitiriz:.
çocuktuk daha biz:.
masumduk:.
inanmayın anLatıLanLara:.
iftiraLara kuLak asmayın:.
n’oLur seyirci kaLmayın:.
bizi burada gözü yaşLı bırakmayın:.
yeni bir dünya burası:.
büyük, yeşiL ve mavi:.
ve gökkuşağı sanki:.
seyre daLdık dünyayı:.
yedi ayrı tepesinden sonsuzLuğun:.
sonsuzLuğun içerisiden bin seLam oLsun::


İbrahim Kandemir

 

 

heveslik eyledim yavru yetirdim, yetirdim..
o da hayalinen düşümüş meğer, düşümüş meğer
yavrumu gözümden ayırmam derdim, ah derdim..
kurduğum hayaller boşumuş meğer, boşumuş meğer
bunu böyle yazan elbette haktır, haktır
keremet dünyanın buhranı çoktur, buhranı çoktur
yokladım yavrumu yarası yoktur, yoktur
yürekte yarası beşimiş meğer, beşimiş meğer


adıyaman yolu yaman
vay vay yavrucağım
aman aman yavrucağım
dön gel dayanamam


sesimi duy ver elini
kalk gidek dağlara
tütün kokan ovalara
dön gel dayanamam..

İlkay AKKAYA

5 yorum:

Bilgicelli dedi ki...

Üzücü olay gerçekten.7 tane güzel insan hortumdaki ufak bir delik yüzünden hayatını kaybetti.Ne söylenir bilmiyorum ama yazık oldu.Paylaştığın için teşekkürler...

mustafa can poyraz dedi ki...

ve bu ülkede de yılbaşı kutladıkları için öldüler diyen zihniyette insanlar var.

MoonSun dedi ki...

Yazik olmus gercekten, Allah sevenlerine sabir versin... Umarim bu minicik dedikleri delik birilerine ders olur :((

Pnarist dedi ki...

Sevgili Hakan;
Keşke sorun borudaki delik olsaydı..Çünkü üst kattakiler de zehirlendiler.Bu durumda bacada sorun vardı.Ama kimse ışıkları yanmasına rağmen kapıyı açmayan çocukları merak etmedi ki..Kahroluyorum.

Kardeşim;
Bu yobazlar insanlık var olduğundan beri var.

Canım,Moonsun'um;
Ders olacağını sanmıyorum.Bu ülkeden bu kadar fikri kıt,vicdanı kıt insanlar oldukça zor.

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

Çok acı çok erken ölüm hepsi.
Gencecik insanlar.Ateş düştüğü yeri yakıyor.Allah ailesine sabırlar versin:(

Yorum Gönder