19.11.2010

Bayram (!)

İlk defa bu kadar tatsız,anlamsız,soğuk bir bayram geçiriyorum.Uzun bir tatil haftası önümde olmasına rağmen;ne keyif alabildim bu bayramdan ne de dinlendim.Aksine evde oturmaktan gerildim,plan yapılmayan insanlara tamah etmekten bir kez daha nefret ettim vs.vs.Yarın şirkete gidip kalan işlerimi yapacağım.En azından kafam dağılmış olur.Düşünüyorum da işteyken ne kadar stresli olursa olsun kafası dağılıyor insanın.Zaman birşekilde akıp gidiyor.Ama evde öyle değil.Bitmiyor saatler.Spartacus:Blood and Sand de bitti.Nasıl bir oyunculuktur o,nasıl güzel bir ekip çalışması müthiş doğrusu.İnsan bir izledikçe,bin izleyesi geliyor.Efektler,sahneler süper.Herşeyden öte tarihi bir konunun teknolojiyle bu kadar güzel harmanlanması çok mutlu etti beni.Okuduğum yorumlardaki ahlaki bakışlar değişik.Genel olarak görmeye değil de,bakmaya meyilli bir milletiz.Bitmeden olayı eleştiren bir yapımız var,sonunu görmeden.Bu dizi-film içinde aynısı yapılıyor internet sayfalarında.Onlarca yazılar.Efendim neymiş iyiymiş güzelmiş ama cinsel sahneler çokmuş,sex i dizi raiting yapsın diye kullanmışlar falan,fistan.Bir kere insan ön yargılı olmadan tarih kokan bu yapımı fikri (bilgi olmadan olmaz) var ise şayet Spartacus ile ilgili sonuna kadar izler,ondan sonra değerlendirmesini yapar.Evet ben de izlemeden konuştuğum insanlardan hatta ve hatta internette saatlerce yüklenmesini bekleyip ondan sonra izleme eziyetine katlanmamak için dvd sini istediğim insanlardan neredeyse ahlak yapım sorgulanacak derecede tepkiler aldım.Garip.Neyse ki 13.bölümü en kısa sürede izleyip bitirdim.Sonuç gerçekten nefes kesiciydi.Bir erkeğin kadını için,insanlık için,arkadaşlık için yaptıkları,fedakarlığı,sadakati herşeyden öte gerçekten insan yanı ile ne hissediyorsa aynısını hissediyorsunuz.Onunla birlikte üzülüp,kızıyorsunuz.Onunla birlikte heyecanlanıp,mutlu oluyorsunuz.Eşi Sura için bitti denilecek yerde dayanması sırf ona kavuşabilmek adına gösterdiği çaba,dayanma gücü,azmi izlemek için ayrı bir sebep.Varro;Ludus'taki tek arkadaşı.Kendi eliyle canını aldığı tek arkadaşı.Ne acı anlar onlar.Gözünden akan yaşlarla kayboluyorsunuz sizde orada.Bir insan hayatının küçük bir çocuğun dilinden yitip gittiği,değer denilen şeyin tamamen sahibinizin size biçtiği rolden ibaret olduğu farklı ama gerçek zamanlar.Daha fazla spoiler olayına girmeden,izleyin derim.Ha bir de Spartacus' ü oynayan Andy Whitfield Hodgkin dışı lenfoma adı verilen kansere yakalanmış.İlk tespit edildiğinde tedavi edilip ortadan kaldırılsa da daha sonra yeniden nüksedince 2.sezonda yer alması bekleyenen oyuncu için hem yönetim kendisiyle üzülerek yollarını ayırdıklarını;oyuncularının sağlıklarının daha önemli olduğunu belirmiş hem de kendisi basın açıklaması yapıp "Böylesine sıradışı bir projeden ve birlikte çalıştığım insanlardan ayrılmak zorunda kalmak benim için büyük bir hayal kırıklığı. Sanırım bu benim ve ailem için bir başka sıradışı yolculuğa çıkma zamanı" diyerek ayrıldığını açıklamış.Allah en kısa zamanda şifa versin inşallah.

Sıkıcı bayram yazısı bayramdan öte bir yazıyla son bulsun şimdilik.

2 yorum:

zilsizzarife'nin yeri dedi ki...

İyi bayramlar:)

Pnarist dedi ki...

Teşekkür ederim Özlemcim senin de geçmiş bayramın kutlu olsun :)

Yorum Gönder